Turbo Radyatörler
Valeo turbo radyatörleri, kompakt tasarımıyla performansını birleştirerek yenilikçi çözümler sunar.
Avrupa’da 80 milyondan fazla araç turbo kompresör sistemleriyle ve turbo radyatörlerle donatılmıştır. Turbo radyatörler (Turbo Hava Soğutucular), bir yandan motor gücü ve verimliliğini arttırırken bir diğer yandan da yakıt tüketimini azaltacak şekilde tasarlanmıştır. Turbo kompresör ise gücü ve torku arttırır ama motora gönderilen sıkıştırılmış havanın sıcaklığını da arttırır. Turbo radyatörün görevi, giren gazın sıcaklığını azaltmak ve böylece yanma için gereken havayı yoğunlaştırmaktır. Turbo radyatör, giren gazın sıcaklığını 130° C’den 60° C’ye kadar indirir, turbonun olumsuz etkilerini ortadan kaldırır ve gücü yaklaşık %20 oranında arttırır.
Valeo’yu Seçin: Termal Sistemler alanındaki O.E. uzmanlığıyla Valeo, yenileme pazarı için güçlü deneyiminden faydalanan bir dizi turbo radyatör (Turbo Hava Soğutucu) sunmaktadır:
> Yüksek Performans
- En iyi performansı temin için özel tasarlanmış katlanmış tüp ve türbülatörler
- Yapısal bütünlük için yüksek dirence sahip plastik
- İç korozyona ve aşırı çalışma koşullarına dayanacak şekilde geliştirilmiş özel alüminyum alaşımlar
- Turbo radyatörle yüksek basınçlı hortumlar (23-28mm) arasındaki bağlantıyı sağlamak amacıyla yüksek basınç ve hortum bağlantısı için kavrama alanı
- Turbo radyatörün sıcaklık değişikliklerinde çekirdeğini genişletebilmesi için esnek yan plakalar
- Yüksek çalışma basıncına dayanacak güçlendirilmiş gövde
> Valeo’dan O.E. kalitesi: Mekanik ve korozyon direnci için testler (Termal şoklar, titreşimler veya dayanıklılık)
> Geniş ürün serisi: Turbo kompresörlerle donatılmış Avrupa’nın en popüler modellerini kapsayan 175 referans numarası (AUDI A4 için 817625, AUDI A3, SKODA Octavia, SEAT Leon, VOLKSWAGEN Bora için 817653, MERCEDES-BENZ Sprinter 3 için 817994)
> Reaktivite: yenileme pazarına hemen ürün tedarik edebilme kapasitesi
> Akıllı ambalaj: Tüm turbo radyatörler, nakliyat sırasında hasar görmesi riskini en aza indirmek ve en pratik kullanımı temin etmek amacıyla dikkatlice ambalajlanmışlardır.
> Gerginlik ve ısı baskısı:
- Yüksek çalışma sıcaklıkları ve basıncı (Euro 5 ve 6 standartlarına göre)
- Araç titreşimleri
> Çekirdek paslanması:
- Aracın bulunduğu çevrenin tuz derecesine bağlı olarak dış paslanma.
- İç: Araç üreticileri egzost gazlarını turbo radyatör devresine aktarmak için EGR Düşük Sıcaklık kullandıklarından (oldukça korozif) Euro 6 standartları ile birlikte çok daha sıkı
> Turbo kompresör arızası: Turbo kompresör arızasından sonra veya yeni bir turbo ünitesi takıldığında turbo radyatör her zaman yenisiyle değiştirilmelidir.
> Uygunsuz bakım: Yanlış yağ değişimi, aşırı sıkı bağlantılar, yanlış kontrol veya temizlik (hava giriş manifoldu), turbo radyatörün arıza yapmasının nedenlerinden bazılarıdır